
Prelegenci 4. Opera Camp 2025

Aleksander Cierniewski
Aleksander Cierniewski
CEO Automation First Business
Aleksander Cierniewski
CEO Automation First Business, które holistycznie prowadzi firmy do doskonałości operacyjnej poprzez połączenie ze sobą kompetencji z zarządzania procesowego oraz automatyzacji i AI. Uważa, że mocna egzekucja jest równie ważna, jak trafna strategia. Szuka dróg do osiągnięcia wspomnianej doskonałości, bazując na czterech, głównych obszarach: strategii, ludziach, procesach oraz technologii. Dzięki temu firmy są skuteczne, rentowne, gotowe do szybkiego skalowania i nowocześnie zarządzane. Zobacz na LinkedIn.

dr inż. Dawid Ewald, prof. PBŚ
dr inż. Dawid Ewald, prof. PBŚ
Politechnika Bydgoska
dr inż. Dawid Ewald, prof. PBŚ
Pracownik Wydziału Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich. Ekspert w dziedzinie informatyki i sztucznej inteligencji. W 2023 roku obronił rozprawę doktorską z informatyki w Instytucie Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk. Jego ścieżka naukowa obejmuje szeroki zakres tematów badawczych związanych z dziedziną sztucznej inteligencji, tj.:
– uczenie maszynowe,
– przetwarzanie języka naturalnego,
– zaawansowane przetwarzanie obrazu,
– uczenie ze wzmocnieniem oraz algorytmy optymalizacyjne.
Członek:
‐ Polskie Stowarzyszenie Sztucznej Inteligencji, które jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji (EurAI),
– Polskie Towarzystwo Informatyczne. Zobacz na LinkedIn.

Michał Górniak
Michał Górniak
Senior Tax Manager BDO Poland
Michał Górniak
Doradca podatkowy z 15-letnim doświadczeniem zawodowym, Senior Tax Manager w Działe Doradztwa Podatkowego BDO
Specjalizuje się w podatkach dochodowych oraz ulgach i zachętach podatkowych. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Biurze Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, czołowych firmach doradztwa podatkowego oraz jako in-house w spółce notowanej na GPW.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Szkoleniowiec, autor publikacji i komentarzy z zakresu prawa podatkowego, w tym artykułów w „Rzeczpospolitej” oraz „Dzienniku Gazeta Prawna”. Zobacz na LinkedIn.

Piotr Gzik
Piotr Gzik
IT Director ASB Group
Piotr Gzik
Piotr jest dyrektorem polskiego zespołu IT. Nadzoruje wszystkie projekty swojego działu dotyczące infrastruktury informatycznej, a dodatkowo jest odpowiedzialny za zespół projektowy, który tworzy autorskie rozwiązania i narzędzia IT wspomagające pracę działów księgowości, podatków oraz klientów ASB. Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w pracy z klientami w zakresie IT oraz VAT, a także w zarządzaniu projektami i zespołami projektowymi. W ASB pełni również funkcję Koordynatora do spraw Danych Osobowych. Ukończył zarządzanie projektami na Polsko – Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, gdzie w 2021 roku uzyskał również tytuł MBA. Zobacz na LinkedIn.

Michał Majcherek
Michał Majcherek
CEO Grydsen LAB
Michał Majcherek
Autor i współautor zgłoszeń patentowych i innowacji nagradzanych na krajowych i międzynarodowych wystawach, ostatnio m.in. nagrody „Wizjonerzy Przyszłości” podczas konferencji na Warsaw Medical Expo 2023. Prezes firm: Grydsen LAB (startup med-tech) i Creative Crew (innowacyjne usługi społeczne i terapeutyczne). Wiceprezes Bydgoskiego Klastra Informatycznego. Doradca, coach i mentor w innowacyjnych przedsięwzięciach start-up’owych. Wraz z zespołem od 2010r. pozyskał i realizował na rzecz różnych instytucji projekty związane ze wspieraniem innowacyjności i współpracy nauka-biznes, dofinansowane z budżetu UE na kwotę ponad 80 mln zł. Ukończył w 1997 r. studia magisterskie na Wydziale Ekonomii Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, a w 2017 r. na Wydziale Rolnictwa i Biotechnologii UTP w Bydgoszczy obronił pracę doktorską dotyczącą wykorzystania biomasy jako odnawialnego źródła energii. Zobacz na LinkedIn.

dr. Beata Maciejewska
dr. Beata Maciejewska
CEO Scientia CRO
dr. Beata Maciejewska
Dr. n. biol. Beata Maciejewska, współwłaściciel i prezes zarządu firmy Scientia CRO Sp. z o.o. Początkowo związana z pracą naukową, jako asystent w PAN w Olsztynie oraz asystent UMK w Toruniu. Od 2003 roku specjalizuje się w obszarze badań klinicznych. Posiada wieloletnie doświadczenie w organizacji badań klinicznych wszystkich faz w różnych wskazaniach terapeutycznych (kardiologia, neurologia, onkologia, diabetologia, badania pediatryczne) dla firm farmaceutycznych, biotechnologicznych oraz uniwersytetów medycznych i jednostek naukowych. Od 2006 roku odpowiedzialna za zarządzanie spółkami typu CRO i realizację projektów, zapewnienie jakości, szkolenia oraz budowanie zespołu zaangażowanych i wykwalifikowanych specjalistów w zakresie badań klinicznych.
Wieloletni Wykładowca akademicki, Członek Zarządu Stowarzyszenia na Rzecz Dobrej Praktyki Badań Klinicznych w Polsce GCPpl (2019-2025), Członek Rady Biznesu Agencji Badań Medycznych w latach 2023 – 2025, Członek Rady Fundacji StopDuchenne od 2022 roku. Zobacz na LinkedIn.

Milena Sinacka
Milena Sinacka
Founder Wsparcie od Kołyski
Milena Sinacka
Absolwentka Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na wydziale Logistyka i zarządzanie produkcją. Od 14 lat pracuje w IT. W swojej karierze zawodowej pełniła różne stanowiska od konsultanta na help desku, administratora licencji aplikacji inżynierskich, project managera, analityka biznesowego i product ownera. Obecnie od 6 lat prowadzi JDG świadczy usługi analityka biznesowo-technicznego podczas wdrożeń dedykowanych systemów informatycznych dla różnych firm: produkcyjnych, informatycznych, kolejowych i logistycznych.
Pasję do IT i analizy biznesowej realizuje również jako pracownik dydaktyczny w Wyższej Szkole Informatyki i zarządzanie w Rzeszowie, ucząc studentów m.in. jak poprawnie modelować procesy biznesowe z wykorzystaniem narzędzi IT i na czym polega inteligencja analityczna w biznesie.
Laureatka prestiżowych nagród biznesowych m.in.: 2025 Plebiscyt Magazynu Law Business Quality „15 kobiet biznesu które osiągnęły sukces w MŚP”; 2023 „Człowiek o wielkim sercu” Nagroda EKKB za wsparcie kampanii społecznej „Nie hejtuje-motywuje”; 2022 Wyróżnienie w konkursie na najciekawszy referat w panelu ” Innowacje w ekonomii, finansach i zarządzaniu”; 2019 Nagroda za odwagę w podejmowaniu zawodowych wyzwań oraz wiarygodność marki „Diamenty Kobiecego Biznesu”; 2018 nagroda „Lwice Biznesu 2018. Zobacz na LinkedIn.

Artur Sójka
Artur Sójka
Prezes Biznes Klub Polska
Artur Sójka
Praktyk i trener sprzedaży przez rekomendacje i networking offline (eventy) i online (LinkedIn). Prowadzi polską organizację rekomendacji Biznes Klub Polska, w której zrzeszeni przedsiębiorcy zgodnie z autorskim know-how wspierają się nawzajem, szczególnie w pozyskiwaniu nowych klientów. Jego druga firmą jest agencja social selling na LinkedIn, która uczy jak skutecznie działać na LinkedIn i/lub prowadzi profile za klientów. Jako trener pracuje z dużymi firmami. Szkoli działy sprzedaży i marketingu. Współautor książki „Eventworking”. Zobacz na LinkedIn.

Adrian Stelmach
Adrian Stelmach
CEO explitia
Adrian Stelmach
Prezes explitia, autor podcastu Digitalizuj.pl, członek Forbes Technology Council oraz mentor w fundacji Youth Business Poland, w której wspiera przedsiębiorców. Absolwent Politechniki Śląskiej, obecnie przygotowuje doktorat w obszarze digitalizacji i cyfryzacji. Na co dzień zajmuje się cyfrową transformacją przedsiębiorstw, automatyzacją, redukcją kosztów, zwiększaniem efektywności operacyjnej firm, a także integracją systemów IT/OT. Technologie to jego pasja – od lat popularyzuje ideę Przemysłu 4.0 i doradza firmom z różnych branż, w tym produkcyjnych. Chętnie dzieli się wiedzą jako wykładowca na takich uczelniach jak AGH, Politechnika Śląska, Uniwersytet Ekonomiczny czy Politechnika Częstochowska. Jest autorem kilkudziesięciu artykułów publikowanych w kraju i za granicą oraz książki „15 kroków do zakupu systemu informatycznego”. Obecnie pracuje nad nową książką, w której pokazuje, w jakich obszarach firmy tracą pieniądze z powodu braku inwestycji technologicznych. Łączy kompetencje inżynierskie z doświadczeniem biznesowym, popularyzując wiedzę o technologii w sposób zrozumiały i inspirujący. Buduje społeczność na LinkedIn i miał przywilej występować na wielu prestiżowych konferencjach branżowych oraz biznesowych w Polsce, USA, Niemczech i Hiszpanii. Zobacz na LinkedIn.

Krzysztof Strehlau
Krzysztof Strehlau
Senior Software Developer Lionbridge
Krzysztof Strehlau
Pasjonat programowania i komputerów od podstawówki, urodzony w 1993. Samouk z szerokim spektrum doświadczeń – od asemblera (cheaty, sterowniki jądra, anti-cheaty), przez oprogramowanie wbudowane (IoT, ESP32), aż po pisanie gameplay’u do gier i pracę z LLM-ami. Lubi eksplorować różne technologie i ciągle szuka nowych wyzwań. Zobacz na LinkedIn.

Piotr Szarata
Piotr Szarata
CEO Ośrodek Szkoleniowo-Wdrożeniowy
Piotr Szarata
Koordynator projektu WORK-ON. Entuzjasta edukacji i transformacji cyfrowej Od ponad dekady działa na styku edukacji, technologii i rynku pracy. Jako CEO OśrodkaSzkoleniowo-Wdrożeniowego oraz koordynator projektu WORK-ON wspiera osoby, które
chcą zmienić branżę i rozpocząć karierę w IT. Dzięki tym inicjatywom dziesiątki
uczestników zdobyło nowe kompetencje i znalazło zatrudnienie w sektorze technologicznym.
Jego doświadczenie obejmuje zarówno zarządzanie projektami edukacyjnymi, jak i rozwój
biznesu w obszarze IT. Łączy praktyczne spojrzenie przedsiębiorcy z misją edukatora, który
wierzy, że technologia może być narzędziem realnej zmiany społecznej.
Na Opera Camp opowie o tym, jak budować mosty między edukacją a rynkiem pracy w IT
– od idei i szkoleń po realne zatrudnienie. Zobacz na LinkedIn.

Jakub Tomczewski
Jakub Tomczewski
Prezes Bydgoskiego Klastra Informatycznego
Jakub Tomczewski
Prezes Zarządu Bydgoskiego Klastra Informatycznego od 2021 roku. Posiada ponad 17-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami szkoleniowymi, edukacyjnymi i innowacyjnymi. Współtworzy i wdraża ogólnopolską strategię rozwoju klastra, współpracując z ponad 40 firmami członkowskimi oraz licznymi uczelniami,
szkołami i instytucjami otoczenia biznesu. Z wykształcenia informatyk i ekonometryk (Uniwersytet Szczeciński), ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania w oświacie na Uniwersytecie Merito w Bydgoszczy. Certyfikowany Six Sigma Master Black Belt. Wykładowca akademicki i trener specjalizujący się w zarządzaniu projektami, Lean Six Sigma, systemach ERP/CRM, cyberbezpieczeństwie i sztucznej inteligencji. Prelegent konferencji i wydarzeń branżowych z obszaru IT, edukacji i innowacji, m.in. OperaCamp, TRAI, AI w Edukacji i innych. Współtworzy i aktywnie wspiera kluczowe inicjatywy BKI, takie jak Bydgoski Kongres Informatyczny Opera Camp, ogólnopolski hackathon BKIhack oraz Zespołowe Projekty Informatyczne (ZPI) realizowane we współpracy z uczelniami wyższymi. Laureat międzynarodowej nagrody LEAD portalu HR.com za autorski program rozwoju trenerów oraz wyróżnienia Ministra Edukacji Narodowej za współpracę ze szkołami i rozwój edukacji zawodowej. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi projektami w branżach: IT, automotive, TSL, repair czy BPO/SharedService. Po godzinach twórca i producent muzyki elektronicznej, działający pod marką Cube. Zobacz na LinkedIn.

Mariusz Wójcik
Mariusz Wójcik
Board Member Data Community Poland
Mariusz Wójcik
Senior Azure Architect zajmujący się projektowaniem i wdrażaniem skalowalnych, nowoczesnych platform danych opartych na Microsoft Azure. Posiada szerokie doświadczenie w projektowaniu baz danych, przetwarzaniu dużych wolumenów danych oraz implementacji rozwiązań analitycznych. Aktywnie działa w społeczności IT jako członek zarządu Data Community Poland oraz lider oddziału w Bydgoszczy i Toruniu, angażując się w organizację wydarzeń oraz prowadzi prelekcje na konferencjach branżowych, gdzie dzieli się wiedzą o bazach danych, analityce i rozwiązaniach chmurowych. Zobacz na LinkedIn.